semoga bahagia dunia akhirat

semoga bahagia dunia akhirat
~di bawah jalinan suci ikatan perkahwinan~
Iman bukan sekadar angan-angan, tetapi adalah sesuatu yang diyakini dalam hati dan dijelmakan dalam bentuk amal, dan sekiranya ajal itu dinampakkan kepada kamu pasti akan porak porandalah semua cita-cita.. pengalaman adalah cermin kegagalan dan penilaian terhadap segala kekurangan.. -Saidina Abu Bakar R.A.

Friday, April 16, 2010

~Darul Mahabbah menanti kami~

assalamualaikum warahmatullah..
kepulangan ana di kedah selama 5 hari disambut baik oleh keluarga mertua. Setelah itu, ana memohon keizinan suami untuk pulang ke kelantan bg mengambil langsir yang bakal menceriakan Darul Mahabbah kami.."Darul Mahabbah"..ye, itulah nama yang ana dan suami berikan pd teratak kami yang terletak 10 minit dr UIA..Rumah yang berada dalam kawasan Madrasah Tahfiz ini cukup menyejukkan mata memandang.mungkin kerana kawasannya di tempat kalimah2 Allah dibaca dan dimasukkan dalam hati pelajar2 sini..tuan rumah lak, alhamdulillah, sangat2 baik..masih muda lagi dan seperti kami, sedang menantikan kehadiran anak pertama yang bakal menyinari hidup sepasang suami isteri.
Cadangnya kami ingin menduduki Darul Mahabbah pd hujung minggu ni (esok)..tp memandangkan ana masih belum dapat plang lg ke Kuala Lumpur jd suami membuat keputusan untuk mngemas terlebih dahulu dan meletak barang2 di Darul Mahabbah. Ana mengiyakan sahaja..kalau ana ada pun, ana pastinya dilarang untuk melakukan kerja yang berat2 apatah lg memunggah barang2..
tak sabar rasanya mahu menduduki rumah baru dan membina kehidupan baru...(^^)
insyaallah..semoga Darul Mahabbah ini bakal dipenuhi kasih sayang seperti namanya.

1 comment:

  1. Salam..
    tahniah pada anti dah suami..semoga berbahagia hendaknya..tak sabar nk jadi uncle dah nih..he..doakan ana cepat bertemu jodoh..

    ReplyDelete

~TetAmu diHorMati~syukran atas persinggahan(^^)

~jalinan ukhuwwah~