semoga bahagia dunia akhirat

semoga bahagia dunia akhirat
~di bawah jalinan suci ikatan perkahwinan~
Iman bukan sekadar angan-angan, tetapi adalah sesuatu yang diyakini dalam hati dan dijelmakan dalam bentuk amal, dan sekiranya ajal itu dinampakkan kepada kamu pasti akan porak porandalah semua cita-cita.. pengalaman adalah cermin kegagalan dan penilaian terhadap segala kekurangan.. -Saidina Abu Bakar R.A.

Friday, April 23, 2010

"pandai dan cerdik anak baba nie ye"

ni la ayat yang suami ana gtau kat ana setiap kali ada perkembangan terbaru pasal baby.. dan insyaallah minggu depan masuklah umurnya 6 bulan dalam kandungan..tup2..anugerah Allah ni makin membesar dengan aktifnya.

perkembangan terbaru, baby suka sangat2 tidur lewat..semalam jam 1.30 a.m..die still galak lg menendang, berpusing, menyiku dan seumpama dengannya..kdg2 bile die menggeliat tu boleh rasa cz tegang jd tummy. cuma ana still x leh bezakan lg mane siku atau kakinya..hehe..seronok tp kdg2 tidur terganggu. ana risau kalau2 mengiring nanti tertindih kaki babyke, tangan die ke..cz kdg2 bile mengiring dapat rasa tendangan berkali2 kat tilam.nak tidur biase, x selesa..so sabar aje la..bile die sah senyap dalam tummy tu, leh la ana tidur dengan lenanya..tp die suke bangun awal..jd awal2 lg ana terjaga. kalau ana citer sume ni kat suami mesti die akan ckp "pandai dan cerdik anak baba nie"

kdg2 ana tergelak sorang2 bile rasa die berpusing, sampai benjol2 tummy dibuatnya..comel betul..

tp yang pelik bin ajaib nye, baby sangat mendengar kate2 baba nye, setiap kali baba kol (maklumlah skg kami berjauhan) dan bg nasihat suh duk diam2 dan jangan kacau mama, jd baby akan diam terus.. tp lama2 die start galak balik..ish2..

p/s: can't wait to see you my baby..(^^)

No comments:

Post a Comment

~TetAmu diHorMati~syukran atas persinggahan(^^)

~jalinan ukhuwwah~