semoga bahagia dunia akhirat

semoga bahagia dunia akhirat
~di bawah jalinan suci ikatan perkahwinan~
Iman bukan sekadar angan-angan, tetapi adalah sesuatu yang diyakini dalam hati dan dijelmakan dalam bentuk amal, dan sekiranya ajal itu dinampakkan kepada kamu pasti akan porak porandalah semua cita-cita.. pengalaman adalah cermin kegagalan dan penilaian terhadap segala kekurangan.. -Saidina Abu Bakar R.A.

Tuesday, February 23, 2010

baby yang aktif

assalamualaikum warahmatullah..

di kesempatan ni, ana nak ceritakan kisah ringkas je pengalaman kali pertama buat check-out di Klinik Kesihatan.

Semalam, alhamdulillah segala2nya berjalan lancar, walaupun terpaksa menunggu lebih 2 jam.akhirnya darahku sebanyak 10ml diambil juga..kena inject jua akhirnya..sakitnya tak terkata coz 4 kali nurse cucuk darah x keluar2, kali ke 5 alhamdulillah jd..gitu gak waktu amik darah di hujung jari, 2 kali kena cucuk baru darah keluar...sebenarnya nurse kata cz ana terlalu takut so salur darah kecut balik..apepun alhamdulillah semua ok..

lepas selesai ujian darah, urine test, ujian tekanan darah, glukose semua, ana dipindahkah ke Klinik lain untuk ujian ultrasound yang pertama kalinya di klinik kerajaan, doktor mahu cek keadaan baby, tahap denyutan jantung, keaktifannya dan mengukur kepala, tulang belakang, jantung, etc...

dekt setengah jam gak tunggu di klinik ke2, akhirnya nama dipanggil..

ana masuk bersama2 suami..tp part ni paling best:)

dpt tengok baby..hehe..

alhamdulillah dengan izin Allah yang Maha Menciptakan, baby sempurna..tangan dan kaki alhamdulillah semua dah terbentuk dengan sempurna..malah ana gembira bila doktor cakap:
"baby awak ni aktif sangat, doktor nak ukur pun dia tak bagi..tengok tu..gerak2..tp takpe, bila dia aktif maknanya dia sihat"

hehe..waktu tu ana dan suami sangat teruja..bila doktor scan seluruh badan baby dan terangkan semua part, baby tu tak duk diam..kaki dia bergerak2, tangan gerak2,lambai2..myb lambai papa dan mama ye:)

yang paling lucu bila dia duk luruskan kakinya, nampak kakinya memanjang je..pastu dia duk biasa balik..doktor gelak dan ckp "tengok, dia luruskan kakinya..so cute.."

suami ana pulak seronok tengok anaknya bergerak2 dengan aktif..duk tendang2..

pastu siapdah semua..doktor ckp everything normal..cuma ana kna makan lg banyak..kna naikkan berat badan lg..

seronok dan teruja~alhamdulillah-

insyaallah minggu depan baby masuk 4 bulan..

No comments:

Post a Comment

~TetAmu diHorMati~syukran atas persinggahan(^^)

~jalinan ukhuwwah~